CSK

Przejdź do menu Przejdź do treści
obraz

Rysumenty 2001-2002, rysunek, Galeria Biała w Lublinie, IWA UMCS Lublin

obraz

Rysumenty 2001-2002, rysunek, Galeria Biała w Lublinie, IWA UMCS Lublin

obraz

Rysumenty 2001-2002, rysunek, Galeria Biała w Lublinie, IWA UMCS Lublin

obraz

Winieta 2003, rysunek, Secession Wien

praca

Wagon 2001-2009, obiekt, Galeria Biała w Lublinie, 4th Berlin Biennale, Hamburger Bahnhof Museum

praca

After Nature, Unacabine 2009, New Museum  in New York

praca

BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London

praca

BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London

praca

BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London

praca

BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London

praca

BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London

praca

BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London

praca

D.O.M. 2004, instalacja artystyczna, Johnen Galerie Berlin

praca

D.O.M. 2004, instalacja artystyczna, Johnen Galerie Berlin

praca

D.O.M. 2004, instalacja artystyczna, Johnen Galerie Berlin

praca

DATAmatic 880, instalacja artystyczna, Galerie Magazin Berlin

praca

DATAmatic 880, instalacja artystyczna, Galerie Magazin Berlin

praca

Fotografie do wystaw 2007-2008

praca

Fotografie do wystaw 2007-2008

praca

Fotografie do wystaw 2007-2008

praca

Framer 2018, performance, The National Museum of Art in Osaka

praca

Framer 2018, performance, The National Museum of Art in Osaka

praca

Humanbomber, 2011, Warsztaty Kultury Lublin

praca

Humanbomber, 2011, Warsztaty Kultury Lublin

praca

Humanbomber, 2011, Warsztaty Kultury Lublin

praca

Liberum Animum 2017, instalacja artystyczna Galeria Labirynt

praca

Liberum Animum 2017, instalacja artystyczna Galeria Labirynt

praca

Malewich Square 2010, instalacja artystyczna, Johnen Galerie Berlin

praca

P.A.P.O.P. 2007, MDD Museum Deurle

praca

Stalkammer 2014, Obiekt, performance Open City in Lublin

praca

STRONGHOLD 2011, instalacja artystyczna, Biennale de Lyon

praca

STRONGHOLD 2011, instalacja artystyczna, Biennale de Lyon

praca

STRONGHOLD 2011, instalacja artystyczna, Biennale de Lyon

dzieło

praca

Swimming pool 2007, realizacja site-specific, Migros Museum Zurich

praca

Swimming pool 2007, realizacja site-specific, Migros Museum Zurich

praca

Tężnia 2014, Realizacja w przestrzeni publicznej CSW Warszawa

praca

Tężnia 2014, Realizacja w przestrzeni publicznej Muzeum Narodowe w Krakowie

dzeiło

Traumgutstrasse 2014, instalacja artystyczna, Salon Akademii Warszawa

dzieło

Traumgutstrasse 2014, instalacja artystyczna, Salon Akademii Warszawa

praca

Traumgutstrasse 2014, instalacja artystyczna, Salon Akademii Warszawa


Robert Kuśmirowski – performer, autor instalacji, obiektów, fotografii, rysunków. Urodzony w 1973 roku w Łodzi.

Robert Kuśmirowski w latach 1998-2003 studiował na Wydziale Artystycznym Instytutu Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie uzyskał dyplom w pracowni Rzeźby Monumentalnej prof. Sławomira Andrzeja Mieleszki. W roku akademickim 2002-2003 przebywał na stypendium w Pracowni Metalu i Modelowania na Uniwersytecie Rennes 2 oraz Beaux-Arts Rennes. Związany z Fundacją Galerii Foksal w Warszawie, Johnen Galerie w Berlinie, Guido Costa Projects w Turynie. Laureat Paszportów “Polityki” i Dorocznej Nagrody MKiDN w dziedzinie Sztuk Wizualnych za 2011r oraz wielu innych nagród. Mieszka i pracuje w Lublinie. Od 2007 roku zatrudniony na macierzystej uczelni Instytutu Sztuki Pięknych WA UMCS w Lublinie, Zakład Intermiediów oraz Sammer Academy in Salzburg (2013-2014).

Większość jego prac oparta jest na rekonstrukcji i kopiowaniu starych przedmiotów, dokumentów, fotografii, a raczej tworzeniu ich łudząco podobnych imitacji. Zazwyczaj nie mają one swego określonego pierwowzoru, a jedynie przywołują kulturę materialną pewnej epoki. Zawsze jednak cechuje je obsesyjna dokładność i skrupulatność. W większych instalacjach ujawnia się też kolekcjonerskie zamiłowanie artysty – nagromadzone przedmioty tworzą wówczas trudne do ogarnięcia zbiory, określone przez Joannę Mytkowską jako “barok nadmiaru i entropia detali”. W ten sposób Kuśmirowski odwołuje się do pamięci, historii i nostalgii, jaka towarzyszy kulturze wizualnej z odległej i nieco bliższej przeszłości powoli znikającej pod kolejnymi warstwami. Dzięki temu w jego pracach ujawnia się też wątek wanitatywny – odtwarzanie minionej kultury materialnej staje się sposobem podejmowania tematu krótkotrwałości, przemijalności i śmierci. Podobny charakter mają też jego akcje i działania performerskie, czasami uzupełniane komponowaną przez niego muzyką.

MECENASI CSK
ZADANIA DOFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez Centrum Spotkania Kultur w Lublinie