Dyplom, 1983, fotografia czarno-biała, 108 x 550 cm
Autobiografia, fotomontaż prac zrealizowanych w latach 1982-2001, 2015-2016,
180 x 1200 cm, z wystawy The Older and Younger, Galeria XL, Maasmechelen, Belgia, 2018
Autobiografia, fotomontaż prac zrealizowanych w latach 1982-2001, 2015-2016,
180 x 1200 cm (detal)
Tryptyk małżeński, 1997, fotografia czarno-biała, kolorowana, 100 x 160 cm
Portret babci, 1999, fotografia czarno-biała, kolorowana, 70 x 80 cm
Fotodermy, 1994-2000, fotografia czarno-biała, kolorowana, 140 x 855 cm, z wystawy
The Photographs: Older and Younger, Galeria XL, Maasmechelen, Belgia, 2018
Fotodermy II, 2006, fotografia czarno-biała, kolorowana, 210 x 475 cm, z wystawy Zmarszczki, Galeria Biała, Lublin, 2016
Wypukłe fotografie, 1990-1992, fotografia czarno-biała, kolorowana, 140 x 285 cm, z wystawy The Photographs: Older and Younger, Galeria XL, Maasmechelen, Belgia, 2018
Autoportret z córką, 2004, fotografia czarno-biała, sepiowana, wosk, 88 x 68 cm (detal)
Z wystawy Rosarium, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2015 (fot. Krzysztof Morcinek)
Z wystawy Życie i śmierć (wspólnie z Anną Nawrot), Górna Galeria BWA, Kielce, 2018
Portret rodzinny, 2009, fotografia czarno-biała, nić krawiecka, Ø 150 cm
Portret rodzinny, 2009, fotografia czarno-biała, nić krawiecka, Ø 150 cm (detal)
Róża I, 2011, fotografia barwna, nić krawiecka, Ø 175 cm
Z wystawy The Photographs: Older and Younger, Galeria XL, Maasmechelen, Belgia, 2018
Z serii Tarcze – czaszki, 2017, fotografia barwna, nić krawiecka, Ø 60 cm
Z wystawy Życie i śmierć (wspólnie z Anną Nawrot), Górna Galeria BWA, Kielce, 2018
Z wystawy Róża, Galeria FF/Imaginarium, Łódź, 2013
Bardzo martwa natura, z wystawy Mam to z głowy, Galeria Biała, Lublin, 2017
Bardzo martwa natura, z wystawy Mam to z głowy, Galeria Biała, Lublin, 2017 (detal)
Z serii Czaszki udomowione, 2017-2018, obiekt, przedmioty gotowe
Z serii Czaszki udomowione, 2017-2018, obiekt, przedmioty gotowe
Eden, 2019, instalacja plenerowa, gipsowe czaszki, sztuczne kwiaty, drewno, farba,
440 x 5000 x 30 cm, 9. Land Art. Festiwal/Ogród, Janów Podlaski, 2019
Szczęśliwe dzieciństwo, 2019, kolaż, 74 x 159 cm
Z wystawy Zmarszczki, Galeria Biała, 2016
Z serii Autoportret z czaszką (według Man Ray’a), 2016, fotografia, druk cyfrowy,
40 x 60 cm (każda)
Z serii Portrety epitafijne, 2019, fotografia, druk cyfrowy, tekst na papierze, 50 x 50 cm (każda)
Autoportret z gawronami, 2019, fotografia, druk cyfrowy, 50 x 50 cm
Gniazda (wspólnie z Anną Nawrot), 2019, wiklina, gałęzie, plastikowe ptaki, farba, wys. 30 cm,
Ø 150 cm, IX Festiwal Sztuki w Przestrzeni Publicznej Miasto Otwarte/Gość-inność, Lublin, 2019
Feminy, 2019, fotografia barwna, wys. 20 cm, 165 sztuk, z wystawy Przeżyte i przeszyte (wspólnie z Anną Nawrot), Galeria Biała, Lublin, 2020
Feminy, 2019, fotografia barwna, wys. 20 cm, 165 sztuk, z wystawy Przeżyte i przeszyte (wspólnie z Anną Nawrot), Galeria Biała, Lublin, 2020 (detal)
Z wystawy Przeżyte i przeszyte (wspólnie z Anną Nawrot), Galeria Biała, Lublin, 2020 (detal)
Siostrzana sukienka, 2020, tkanina, z wystawy Przeżyte i przeszyte (wspólnie z Anną Nawrot), Galeria Biała, Lublin, 2020
Beciki, 2020, tkanina, z wystawy Przeżyte i przeszyte (wspólnie z Anną Nawrot), Galeria Biała, Lublin, 2020
Irena Nawrot urodziła się w 1960 roku w Jarosławiu. Jest absolwentką Instytutu Wychowania Artystycznego (obecnie Instytut Sztuk Pięknych Wydziału Artystycznego) Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Dyplom uzyskała w 1983 roku w pracowni malarstwa prof. Mariana Stelmasika. Od roku 1984 związana jest z macierzystą uczelnią, pracuje w Zakładzie Sztuki Mediów Cyfrowych na Wydziale Artystycznym UMCS w Lublinie. Od 2011 roku jest profesorem zwyczajnym.
Autorka 37 wystaw indywidualnych (Galeria Labirynt 2, Galeria BWA, Galeria Fotografii Prospero i Galeria Biała w Lublinie, Galeria Pracownia Dziekanka, Galeria Stodoła i Mała Galeria ZPAF-CSW w Warszawie, Galeria ON w Poznaniu, Galeria FF w Łodzi, Galerie Fotoforum w Kappeln, Galeria Pusta w Katowicach, Stadtmuseum w Münster, Galéria Gerulata w Bratislavie, Štátna Galéria w Banskiej Bystricy, Muzeum Stanisława Staszica w Pile, Bielska Galeria BWA w Bielsku-Białej, Box & Galerie XL, Cultureel Centrum w Maasmechelen oraz Górna Galeria BWA w Kielcach).
Brała udział w 87 wystawach zbiorowych w kraju i zagranicą. Mieszka w Lublinie. Działa w zakresie fotografii intermedialnej. Posługuje się techniką polegającą na poddawaniu czarno-białych powiększeń procesowi wielokrotnego kolorowania.
W swoich inscenizacjach fotograficznych własne doświadczanie ludzkiej cielesności traktuje jako przekaz refleksji uniwersalnej, odnoszącej się do przemijalności, upływu czasu w kontekście osobistego doświadczenia. Od kilku lat powiela i zszywa swoje fotografie tworząc wielkoformatowe patchworki.
Jej prace znajdują się w zbiorach: Lubelskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Lublinie, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.