Redukcja Przestrzeni, Wystawa indywidualna (fragment ekspozycji), Galeria WBP, Lublin, 2008.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Semiotyczny A), 140 x 200 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, 2010.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Semiotyczny A), 140 x 200 x 6 cm oraz Inercja Przestrzeni (Komentarz Styczny A>B, A>C, A>D) 55 x 55 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, 2010. Fragment ekspozycji.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Semiotyczny B), 140 x 200 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, punktowy lakier UV, 2011.
7. Międzynarodowe Triennale Grafiki KOLOR W GRAFICE, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, Polska. 2013. Foto Kazimierz F. Napiórkowski.
Inercja Przestrzeni (Komentarz-Izomorficzny A), 120 x 280 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, punktowy lakier UV, 2011.
Inercja Przestrzeni (Komentarz-Izomorficzny A), 120 x 280 x 6 cm oraz Inercja Przestrzeni (Komentarz Izomorficzny B),120 x 120 x 4 cm , olej na płótnie, 2012. Fragment ekspozycji.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Subtraktywny), 115 x 240 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, punktowy lakier UV, 2012.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Monistyczny M), 200 x 280 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, punktowy lakier UV, 2012. Ars Loci, Warsztaty Kultury, Lublin, 2012.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Monistyczny M). Detal.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Afirmatywny), 135 x 300 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, lakier UV, 2013.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Kompulsywny), 85 x 320 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, lakier UV, 2013.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Ontologiczny) dla Rodzicow, 100 x 100 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, MDF, lakier UV, 2014.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Izomorficzny C), 140 x 140 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, punktowy lakier UV, MDF, 2014.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Izomorficzny A+B+C), 140 x 420 x 6 cm. Fragment ekspozycji, Nałęczów, 2019.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Natywny), 140 x 140 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2015.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Inkoherentny), 140 x 140 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2015.
Geometria ekranu – Geometria obrazu, Galeria XS, Kielce, 2016. Fragment ekspozycji.
Geometria ekranu – Geometria obrazu, Galeria EL , Centrum Sztuki Współczesnej, 2016. Fragment ekspozycji.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Denotatywny), druk pigmentowy na papierze, lakier UV, 140 x 95 cm, 2016.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Synkretyczny), druk pigmentowy na papierze, lakier UV, 140 x 95 cm, 2016.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Konotatywny), druk pigmentowy na papierze, lakier UV, 140 x 95 cm, 2016.
Inercja Przestrzeni, Wystawa indywidualna , Huaqiao Museum of Art, Guilin, Chiny, 2016.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Automorficzny), druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, 120 x 80 cm, 2017.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Endomorficzny), druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, 120 x 80 cm, 2017.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Semimorficzny), druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, 120 x 80 cm, 2017.
STUDIUM DEKONSTRUKCJI, Inercja Przestrzeni (Komentarz Implikacyjny A), 55 x 55 x 5 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2018.
STUDIUM DEKONSTRUKCJI, Inercja Przestrzeni (Komentarz Implikacyjny B), 55 x 55 x 5 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2018.
KONKRET DYSKURS KOD, Galeria EL, Centrum Sztuki w Elblągu, 2018 Fragment ekspozycji.
KONKRET DYSKURS KOD, Galeria EL, Centrum Sztuki w Elblągu, 2018 Fragment ekspozycji.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Nihilistyczny A), 45 x 45 x 5,5 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, relief, MDF, 2018.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Nihilistyczny B), 45 x 45 x 5,5 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, relief, MDF, 2018.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Nihilistyczny C), 45 x 45 x 5,5 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, relief, MDF, 2018.
4 międzynarodowa wystawa Geometria w dyskursie – Dyskurs w geometrii. Złożoność, Galeria XS, Kielce 2018.
4 międzynarodowa wystawa Geometria w dyskursie – Dyskurs w geometrii. Złożoność, Galeria XS, Kielce 2018.
Cykl Inercja Przestrzeni (Komentarz Nihilistyczny A + B + C), 135 x 45 x 5,5 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, relief, 2018. Fragment.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Anizotropowy A), 99 x 110 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Anizotropowy B), 99 x 110 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
Inercja Przestrzeni (Komentarz Anizotropowy A), 99 x 110 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Nihilistyczny A), 70 x 70 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
Immersja Przestrzeni (Komentarz NihilistycznyB), 70 x 70 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Nihilistyczny C), 70 x 70 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
24. Wschodni Salon Sztuki Przestrzeń otwarta Przestrzeń zamknięta, Galeria Wystaw Czasowych, Centrum Spotkania Kultur, Lublin 2019. Fragment ekspozycji.
24. Wschodni Salon Sztuki Przestrzeń otwarta Przestrzeń zamknięta, Galeria Wystaw Czasowych, Centrum Spotkania Kultur, Lublin 2019. Fragment ekspozycji.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Inkluzywny D), 70 x 70 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Inkluzywny E), 70 x 70 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Inkluzywny F), 70 x 70 x 6 cm, druk pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, 2019.
PRINTON 2, Galeria Pinxit, Centrum Spotkania Kultur, Lublin 2019. Fragment ekspozycji.
PRINTON 2, Galeria Pinxit, Centrum Spotkania Kultur, Lublin 2019. Fragment ekspozycji.
PRINTON 2, Galeria Pinxit, Centrum Spotkania Kultur, Lublin 2019. Montaż ekspozycji.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Inherentny D), 50 x 50 x 5 cm, druk wielokrotny pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, relief frezowany 2020.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Inherentny E), 50 x 50 x 5 cm, druk wielokrotny pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, relief frezowany 2020.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Inherentny F), 50 x 50 x 5 cm, druk wielokrotny pigmentowy na płótnie, lakier UV, MDF, relief frezowany 2020.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Rudymentarny A), 76 x 76 x 6 cm, druk wielokrotny pigmentowy na płótnie, punktowy lakier UV, MDF, relief frezowany 2020.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Rudymentarny B), 76 x 76 x 6 cm, druk wielokrotny pigmentowy na płótnie, punktowy lakier UV, MDF, relief frezowany 2020.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Rudymentarny C), 76 x 76 x 6 cm, druk wielokrotny pigmentowy na płótnie, punktowy lakier UV, MDF, relief frezowany 2020.
TRANSGRAFIA1.5. Miedzy sztuką a sztuką, Kraków, 2020. Materiały dzięki uprzejmości organizatora.
TRANSGRAFIA1.5. Miedzy sztuką a sztuką, Kraków, 2020. Materiały dzięki uprzejmości organizatora.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Idiomatyczny A), 86 x 86 x 6 cm, druk wielokrotny pigmentowy na płótnie, punktowy lakier UV, MDF, relief frezowany 2021.
Immersja Przestrzeni (Komentarz Idiomatyczny B), 86 x 86 x 6 cm, druk wielokrotny pigmentowy na płótnie, punktowy lakier UV, MDF, relief frezowany 2021.
Sławomir Plewko – artysta oraz pedagog. Urodzony w 1972 roku w Lublinie. Absolwent Instytutu Wychowania Artystycznego (obecnie Instytut Sztuk Pięknych) Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zatrudniony w Katedrze Sztuki Mediów Cyfrowych Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. W dorobku artystycznym udział w ponad 160 wystawach zbiorowych, konkursach oraz przeglądach sztuki w kraju i za granicą (Polska, Niemcy, Francja, Litwa, Słowacja, Finlandia, Szwecja, Japonia, Korea, Chorwacja, Węgry, USA, Tunezja, Chiny, etc.). Autor 10 wystaw indywidualnych, laureat 8 nagród i wyróżnień. Prace w zbiorach muzealnych, instytucjach kultury, a także w kolekcjach prywatnych.
Od 2005 roku do chwili obecnej realizuje cyfrowe grafiki, które tworzą cykle tematyczne – Redukcja Przestrzeni, Inercja Przestrzeni, Immersja Przestrzeni oraz Absorbcja Przestrzeni. W pracy artystycznej zajmuje się problematyką relacji przestrzennych układów linearnych, ich deskrypcji na powierzchni kompozycyjnej, w rozumieniu odejścia od statycznego, pasywnego układu linii na rzecz wibrujących i przenikających się płaszczyzn).
W tym kontekście twórczym niezwykle ważne dla artysty jest zjawisko Mory – interferencji optycznych powstających w wyniku nakładających się na siebie dwóch lub więcej układów linearnych bądź punktowych, obróconych o pewien kąt lub poddanych deformacji. Pojawiające się na przecięciu powtarzalnych struktur wzory spowodowane są zakłóceniami synchronizacji linii bądź rastrowych punktów.W wyniku nałożenia jednego układu linearnego na inne powstają naprzemiennie obszary wzmocnień i wygaszeń systemów linearnych (dwóch, trzech, czterech i więcej). Kolejnym obszarem eksploracji jest zagadnienie koloru, jego transkrypcja reprodukcyjna w procesie druku – poszerzenie procesu druku w relacji matryca/medium (tzw. druk wielokrotny). Artysta bardzo często zestawia ze sobą na płaszczyźnie kompozycyjnej różnorodne media – papier, płótno, lakiery UV, relief frezowany. Powstałe układy kompozycyjne nazywa Dynamizmem interferencyjnym. Rozwinięcie Dynamizmu interferencyjnego w połączeniu ze zjawiska Metabolizmu barwnego (redukcja szerokiej gamy kolorów do kilku podstawowych z przestrzeni barwnej RGB) stało się dla niego niezwykle ważnym czynnikiem, wręcz budulcem charakterystycznym dla warstwy konstrukcyjno-kompozycyjnej powstających cykli. Transformacja geometryczna, której podlegają linearne układy płaszczyzny, nakładane na siebie oraz systematyczna jej eksploracja w połączeniu z rewizją zakresu kolorystyczno-tonalnego stała się fundamentem znaczeniowo-treściowym każdej kolejnej powstającej grafiki.
Sławomir Plewko zajmuje się również interaktywnymi projekcjami oraz sztuką wideo-art’u. Uczestnik kilku projektów Art-Net. Współtwórca studia projektowo-architektonicznego KONTRASTUDIO, gdzie zrealizował kilkadziesiąt projektów z zakresu grafiki użytkowej, projektowej oraz architektury wnętrz. Od 2002 roku należy do Związku Polskich Artystów Plastyków (Złota Odznaka). Jest członkiem Stowarzyszenia Otwarta Pracownia w Lublinie. Mentalnie i towarzysko związany z artystami z kręgu Geometrii Dyskursywnej.