Dwa terminy: 22.09.2017 i 24.09.2017
Bilety w cenach: 60 zł; 80 zł; 120 zł; 180 zł dostępne w kasie CSK…
Ruszyła sprzedaż biletów na operę „Umarłe Miasto”
Erich Wolfgang Korngold był cudownym dzieckiem. W wieku pięciu lat grał melodie z „Don Giovanniego”, komponował jako dziesięcioletni chłopak, a gdy był nastolatkiem jego utworami dyrygowali i wystawiali je na słynnych europejskich scenach najwybitniejsi dyrygenci tamtego czasu. „Umarłe miasto” stworzył w 1920 roku jako dwudziestotrzylatek, w tym samym roku odbyły się jego premiery w Hamburgu i Kolonii. Libretto oparte zostało na powieści belgijskiego symbolisty Georgesa Rodenbacha „Bruges-la-Morte” (1892), którą autor wpisał się w protest przeciw projektom przekształcenia flandryjskiego miasta Brugia, klejnotu średniowiecznej architektury, w nowoczesny port. Ale to nie nocna sceneria zagrożonej Brugii przyniosła sukces temu dziełu (do 1924 zagrano je w Wiedniu, Nowym Jorku, Pradze, Monachium i Berlinie), tylko intrygująca fabuła i ekstatyczna muzyka. Świat umarłych miesza się tu ze światem żywych, a bohaterowie, Paul i Maria/Marietta krążą między snem i jawą. W przedwojennej Polsce na fali europejskich sukcesów premiera opery, pod tytułem „Zamarły gród”, odbyła się we Lwowie w 1928 roku. W latach 30. kompozytor przeniósł się do Stanów Zjednoczonych i pisał dla Hollywood. Ukształtował styl amerykańskiej muzyki filmowej. Czterokrotnie nominowany do Oscara, dwukrotnie go otrzymał. „Umarłe miasto” Korngolda, w którego osobie opera łączy się z kinem, wydaje się wymarzonym tematem dla twórczości reżyserskiej Mariusza Trelińskiego.
Reżyseria: Mariusz Treliński
Scenografia: Boris Kudlička
Orkiestra Teatru Wielkiego – Opery Narodowej pod batutą Finnegana Downie Dear
Obsada (soliści):
Paul – Jacek Laszczkowski
Marie/Marietta – Ewa Vesin
Frank/Pierrot – Tomasz Rak
Fritz – Szymon Mechliński
Brigitta – Bernadetta Grabias
Juliette – Maria Stasiak
Lucienne – Elżbieta Wróblewska
Gaston/Victorin – Pavlo Tolstoy
Hrabia Albert – Mateusz Zajdel