Kontynuacja badań edukacji kulturowej w regionie z lat 2016-17 prowadzona przez zespół z Instytutu Nauk Socjologicznych KUL. Analizie poddano miejsce edukacji kulturowej w politykach publicznych, podjęto próbę zmapowania zasobów instytucjonalnych (kultury i oświaty) w województwie, wskazania obszarów strategicznej interwencji oraz diagnozy potrzeb odbiorców ostatecznych.
Autorzy:
Dr hab. Arkadiusz Jabłoński, profesor KUL. Magister teologii i filologii polskiej. W 1994 roku uzyskał stopień doktora za rozprawę Filozoficzne interpretacje życia społecznego w ujęciu Petera Wincha; w 2007 roku doktora habilitowanego nauk humanistycznych w zakresie socjologii na podstawie dysertacji Budowanie społeczeństwa wiedzy. Zarys teorii społecznej Karla R. Poppera (Lublin 2006). Zainteresowania naukowe koncentrują się na współczesnym rozwoju społeczeństwa wiedzy w wymiarze teoretycznym i metateoretycznym i konkretnych przejawach empirycznych.
Dr Katarzyna Lenart-Kłoś, adiunkt w Katedrze Katolickiej Nauki Społecznej i Socjologii Moralności Instytutu Nauk Socjologicznych KUL. uzyskała stopień doktora nauk socjologicznych za rozprawę Etos pracy funkcjonariuszy Służby Więziennej. Wolontariuszka w programie Eleutheria – Wolontariacie Pomocy Więźniom – prowadzenie zajęć w zakładach karnych i aresztach śledczych. Mediator w sprawach karnych i rodzinnych.
Dr Tomasz Peciakowski: adiunkt w Katedrze Teorii Społecznych i Socjologii Rodziny Instytutu Nauk Socjologicznych KUL. Jego zainteresowania badawcze obejmują problematykę elit symbolicznych, dyskursu publicznego i roli mediów w sferze publicznej.
Dr hab. Wioletta Szymczak, profesor KUL: kierownik Katedry Socjologii Kultury, Religii i Partycypacji Społecznej Instytutu Nauk Socjologicznych KUL.