CSK

Przejdź do menu Przejdź do treści

PROTOKÓŁ TURNIEJU WOJEWÓDZKIEGO 29. JESIENNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO

W dniach 21-22 listopada 2025 r. Jury Turnieju Wojewódzkiego 29. Jesiennego Konkursu Recytatorskiego w składzie:

  1. Anna Kistelska – polonistka, animatorka kultury, wieloletnia instruktor kultury żywego słowa Wojewódzkiego Ośrodka Kultury w Lublinie oraz organizatorka i jurorka konkursów recytatorskich – w tym Jesiennego Konkursu Recytatorskiego,
  2. Anna Krawczyk-Skwarska – animatorka kultury, pedagog, wieloletnia kierownik Zespołu Edukacji Kulturalnej Centrum Kultury w Lublinie oraz organizatorka i jurorka konkursów recytatorskich, pomysłodawczyni Jesiennego Konkursu Recytatorskiego,
  3. Julia Majer – animatorka kultury, muzyk, specjalistka ds. edukacji kulturalnej Biura WOK CSK, organizowała eliminacje JKR w pow. zamojskim, jurorka konkursów teatralnych i recytatorskich,

po wysłuchaniu i obejrzeniu 91 recytatorów w pięciu kategoriach wiekowych, postanowiło przyznać łącznie 38 nagród i wyróżnień.

Partnerem wydarzenia było DAJĘ SŁOWO – Centrum Artystyczne Marty Ledwoń, które ufundowało trzy dodatkowe nagrody dla uczestników Turnieju Wojewódzkiego 29. JKR w postaci dwóch miejsc na bezpłatny udział w warsztatach recytatorskich oraz konsultacji z zakresu logopedii artystycznej.

Poniżej prezentujemy listę nagrodzonych i wyróżnionych w Turnieju Wojewódzkim 29. Jesiennego Konkursu Recytatorskiego:


PROTOKÓŁ TURNIEJU WOJEWÓDZKIEGO 29. JESIENNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO – LINK

W KATEGORII UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH – KLASY 1-3:

NAGRODY otrzymują:

Jan Krech, kl. 2, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Orląt Lwowskich w Tomaszowie Lubelskim,

Kornelia Cebryk, kl. 3, Szkoła Podstawowa im. Bolesława Prusa w Januszówce,

Amelia Górecka, kl. 3, Miejski Dom Kultury w Dęblinie,

WYRÓŻNIENIA otrzymują:

Maria Obidzińska, kl. 1, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Orląt Lwowskich w Tomaszowie Lubelskim,

Wiktoria Pakuła, kl. 3, Maszki,

Kamil Zyga, kl. 2, Szkoła Podstawowa nr 3 w Lubartowie,

Antonina Sobiczewska, kl. 3, Łuków,

Jan Chudzik, kl. 3, Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Hannie,

W KATEGORII UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH – KLASY 4-6:

NAGRODY otrzymują:

Lena Pęksa, kl. 4, Szkoła Podstawowa im. Dywizjonu 301 w Leszkowicach,

Dawid Gracjan Grudzień, kl. 4, Łukowski  Ośrodek Kultury,

Miłosz Śleboda, kl. 5, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Malicach,

Maria Wójtowicz, kl. 6, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II w Krasnymstawie,

Anna Skowron, kl. 6, Szkoła Podstawowa w Tchórzewie Kolonii,

WYRÓŻNIENIA otrzymują:

Bartosz Goździkowski, kl. 4, Szkoła Podstawowa im. Bartosza Głowackiego w Zarzeczu,

Dominik Pilch, kl. 5, Szkoła Podstawowa Sióstr Urszulanek w Lublinie,

Nina Tomiło, kl. 5, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Maszkach,

Alicja Roczon, kl. 5, Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Armii Krajowej w Ostrówku,

Jan Kołodziejczyk, kl. 6, Opole Lubelskie,

W KATEGORII UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH – KLASY 7-8:

NAGRODY otrzymują:

Kornelia Partyka, kl. 7, Centrum Kultury Gminy Jabłonna,

Maksymilian Józefara, kl. 8, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Łęcznej,

Julia Osiak, kl. 8, Łukowski Ośrodek Kultury,

WYRÓŻNIENIA otrzymują:

Mikołaj Fogelgesang, kl. 7, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Orląt Lwowskich w Tomaszowie Lubelskim,

Krzysztof Mochol, kl. 8, Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Józefa Poniatowskiego w Annopolu,

Julia Drzewiczuk, kl. 8, Szkoła Podstawowa nr 2 we Włodawie,

W KATEGORII UCZNIÓW SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH:

NAGRODY otrzymują:

Agata Kozieł, kl. 1, XXI Liceum Ogólnokształcące im. św. Stanisława Kostki w Lublinie,

Piotr Mućka, kl. 1, IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie,

Wiktoria Czyżak, kl. 3, Borki,

Luiza Mazurek, kl. 3, Puławski Ośrodek Kultury „Dom Chemika”,

WYRÓŻNIENIA otrzymują:

Milena Sobiesiak, kl. 2, Łęczyńskie Stowarzyszenie Twórców Kultury i Sztuki PLAMA,

Julia Jaworska, kl. 4, I Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Porytowego Wzgórza w Janowie Lubelskim,

W KATEGORII OSÓB DOROSŁYCH:

NAGRODY otrzymują:

Zofia Kozłowska, Turzystwo,

Witalia Sosnowska, Lublin,

WYRÓŻNIENIA otrzymują:

Agata Dymel-Mikiciuk, Gminny Ośrodek Kultury w Rossoszu,

Agnieszka Nawrocka, Centrum Kultury w Annopolu,

Emilia Kramer, Ulan-Majorat.

NAGRODY SPECJALNE „DAJĘ SŁOWO” – CENTRUM ARTYSTYCZNEGO MARTY LEDWOŃ:

Nagrody specjalne ufundowane przez DAJĘ SŁOWO – Centrum Artystyczne Marty Ledwoń otrzymują:

  1. udział w warsztatach recytatorskich w Studiu Aktorskim DAJĘ SŁOWO – Centrum Artystycznego Marty Ledwoń:
    • Maksymilian Józefara, kl. 8, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Łęcznej,
    • Milena Sobiesiak, kl. 2, Łęczyńskie Stowarzyszenie Twórców Kultury i Sztuki PLAMA,
  2. konsultacja z zakresu logopedii artystycznej w Poradni Logopedycznej DAJĘ SŁOWO – Centrum Artystycznego Marty Ledwoń:
    • Maksymilian Artecki, kl. 3, Chotyłów.

Jury dziękuje Wykonawcom za podjęcie wyzwania zmierzenia się z tekstami dotyczącymi tematu „Wspomnienia – pamiątki duszy”. Członkowie Jury z uznaniem podkreślają różnorodność interpretacji oraz osobiste zaangażowanie uczestników, którzy z wrażliwością i dojrzałością zmierzyli się z wybranymi utworami.

Wybrane wystąpienia konkursowe cechowała dbałość o kulturę słowa, przemyślana selekcja repertuaru oraz widoczne przygotowanie warsztatowe. Tegoroczne występy stały się niezwykłą podróżą w głąb emocji, pamięci i osobistych historii – podróżą, w której słowa ożywały, stając się prawdziwymi pamiątkami duszy. Recytatorzy z wrażliwością wprowadzali słuchaczy w świat wspomnień: czułych, wzruszających, czasem niepokojących, a przede wszystkim głęboko ludzkich.

Serdeczne podziękowania kierujemy również do instruktorów za wsparcie artystyczne i wprowadzanie młodych wykonawców w subtelny świat słowa mówionego. Dzięki ich pracy recytatorzy mogli świadomie i emocjonalnie zmierzyć się z trudnym, refleksyjnym tematem tegorocznego konkursu.

Jednocześnie Jury zwraca uwagę na konieczność dalszego rozwijania warsztatu scenicznego. W części prezentacji dostrzegliśmy potrzebę większej pracy nad oddechem, dykcją, artykulacją oraz świadomym prowadzeniem głosu, tak aby przekaz był nie tylko emocjonalny, lecz także w pełni czytelny. Elementy te stanowią fundament, który pozwoli wykonawcom jeszcze bardziej pogłębić swoje interpretacje i mocniej oddziaływać na słuchacza.

Zachęcamy również do dalszego poszukiwania inspiracji w tekstach literackich podejmujących temat pamięci i wspomnień — zarówno tych osobistych, jak i uniwersalnych. Bogactwo literatury może stać się dla młodych recytatorów niewyczerpanym źródłem nowych refleksji, emocji i artystycznych wyzwań.

Jury wyraża wdzięczność za wszystkie występy, które stały się poruszającą opowieścią o tym, jak słowa potrafią przechowywać ślady ludzkich historii — niczym prawdziwe pamiątki duszy.

ZADANIA DOFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA