Sens „Opery Kartoflanej” opiera się na pozornie sprzecznej logice hiphopowych tekstów piosenek o włączającym wyłączaniu ludzi, którzy z racji niespełnionej normy dostali się w tryby złożonej maszyny pomocy społecznej i opieki. Jednostkowe doświadczenie rzeczywistości politycznej/społecznej/edukacyjnej ustanowiło formę spektaklu i jego wyraz — a zapisane w ciele aktora strategie/wybory i decyzje dotyczące norm i ich ekspresji przekazują teraźniejszy i obecny (HIP) oraz sposób poruszania się (HOP) w krytycznej refleksji nad współczesnością. Aktorzy Teatru Ludzi Niepełnosprawnych nie stosują ideologicznej zasłony dla nierozwiązanych problemów i nie szukają okazji do podtrzymania istniejących hierarchii. O(d)grywają wykluczanie wykluczonych.
Fundacja Teatroterapia Lubelska zaprasza na spektakl pt: „Opera Kartoflana”
Poniedziałek 29.10 – Klub Muzyczny, poziom -1
2 spektakle: godz. 12:00 (zarezerwowany) oraz godz 16:00 – mejsca jeszcze dostępne
Wtorek 30.10 – Sala Operowa – Godz. 18:00 – są dostępne miejsca
Sens „Opery Kartoflanej” opiera się na pozornie sprzecznej logice hiphopowych tekstów piosenek o włączającym wyłączaniu ludzi, którzy z racji niespełnionej normy dostali się w tryby złożonej maszyny pomocy społecznej i opieki. Jednostkowe doświadczenie rzeczywistości politycznej/społecznej/edukacyjnej ustanowiło formę spektaklu i jego wyraz — a zapisane w ciele aktora strategie/wybory i decyzje dotyczące norm i ich ekspresji przekazują teraźniejszy i obecny (HIP) oraz sposób poruszania się (HOP) w krytycznej refleksji nad współczesnością. Aktorzy Teatru Ludzi Niepełnosprawnych nie stosują ideologicznej zasłony dla nierozwiązanych problemów i nie szukają okazji do podtrzymania istniejących hierarchii. O(d)grywają wykluczanie wykluczonych.
Pomysł spektaklu i choreografia/reżyseria — Maria Pietrusza Budzyńska
Przy współpracy — Joli Grabowskiej i Leszka Tesa
Teksty piosenek — Danka Mikusz
Kompozycja muzyki/przygotowanie wokalne/reżyseria dźwięku i realizacja — Piotr Kiliański
Dramaturgia muzyczna tekstów — Maria P. Budzyńska, Agnieszka Wójtowicz z zespołem
Instalacje muzyczne — SPECJALNE PODZIęKOWANIA — Anna Koziara i Alan Sobkowicz, Halina Tes, Agnieszka Kałuża, Basia Wróblewska, Agnieszka Wójtowicz
Aranżacja przestrzeni i kostiumy — Maria P. Budzyńska
Światła — Maria P. Budzyńska i Marcin Rękas
Wizualizacja do spektaklu — Dorota i Wojciech Nowakowscy N-Vision s.c., Maria P. Budzyńska przy współpracy Bartka Nowakowskiego i Valerii Sviridowej
Przygotowanie taneczne — Magda Marcinkowska, Leszek Tes, Jola Grabowska, przygotowanie debiutantów — Małgorzata Neczyperowicz
Głos — SPECJALNE PODZIĘKOWANIA — Jerzy Kurczuk
Wokaliści — Tomek Dolar Dymek, Michał Wilczyński, Ola Ziemba, Adam Saran, Anna Koziara i Alan Sobkowicz
Tancerze — Agnieszka Kmieć, Anna Mikusz, Mariusz Mąka, Andrzej Strumpf, Bożena Ufniarz, Dominika Mendel, Anna Siwko, Michał Piędzia, Ernest Pilipczuk, Michał Dziedzic, Sylwester Sławacki, Ewelina Korzeniowska, Michał Wołoszyn i Alicja Szalerek oraz Kamil Szalerek.
Aktorzy w filmie — Arthur Heldut — Tarnasiewicz, Michał Dziedzic, Agnieszka Kmieć, Anna Siwko i Sylwester Sławacki
Współpraca produkcyjna — Marta Cichy, Irmina Szumiło, Ewa Korol, Aleq Budzyński i Lila Sokołowska — szycie kostiumów oraz zespół techniczny CSK pod kierunkiem — Bartka Pyczka.
SPECJALNE PODZIĘKOWANIE dla Magdaleny Gorgol Rzepeckiej.
Przetłumaczenie tekstów piosenek na język niemiecki — Elżbieta Czubińska
Przetłumaczenie tekstów piosenek na język angielski — Agnieszka Burda
Teksty do programu — Maria P.Budzyńska i Ewa Dados — Jabłońska
Autor zdjęć i programu — Aleq Budzyński
Charakteryzacja do plakatu — Ewelina Wadowska
Pracownia dekoracji i kostiumów — Iwona Malinowska
Zapraszamy do przeczytania recenzji:
http://www.teatroterapia.lublin.pl/wydarzenia-podglad,170,0,recenzja-opery-kartoflanej.html