Rysumenty 2001-2002, rysunek, Galeria Biała w Lublinie, IWA UMCS Lublin
Rysumenty 2001-2002, rysunek, Galeria Biała w Lublinie, IWA UMCS Lublin
Rysumenty 2001-2002, rysunek, Galeria Biała w Lublinie, IWA UMCS Lublin
Winieta 2003, rysunek, Secession Wien
Wagon 2001-2009, obiekt, Galeria Biała w Lublinie, 4th Berlin Biennale, Hamburger Bahnhof Museum
After Nature, Unacabine 2009, New Museum in New York
BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London
BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London
BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London
BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London
BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London
BUNKER 2009, realizacja site-specific, Barbican Art Center London
D.O.M. 2004, instalacja artystyczna, Johnen Galerie Berlin
D.O.M. 2004, instalacja artystyczna, Johnen Galerie Berlin
D.O.M. 2004, instalacja artystyczna, Johnen Galerie Berlin
DATAmatic 880, instalacja artystyczna, Galerie Magazin Berlin
DATAmatic 880, instalacja artystyczna, Galerie Magazin Berlin
Fotografie do wystaw 2007-2008
Fotografie do wystaw 2007-2008
Fotografie do wystaw 2007-2008
Framer 2018, performance, The National Museum of Art in Osaka
Framer 2018, performance, The National Museum of Art in Osaka
Humanbomber, 2011, Warsztaty Kultury Lublin
Humanbomber, 2011, Warsztaty Kultury Lublin
Humanbomber, 2011, Warsztaty Kultury Lublin
Liberum Animum 2017, instalacja artystyczna Galeria Labirynt
Liberum Animum 2017, instalacja artystyczna Galeria Labirynt
Malewich Square 2010, instalacja artystyczna, Johnen Galerie Berlin
P.A.P.O.P. 2007, MDD Museum Deurle
Stalkammer 2014, Obiekt, performance Open City in Lublin
STRONGHOLD 2011, instalacja artystyczna, Biennale de Lyon
STRONGHOLD 2011, instalacja artystyczna, Biennale de Lyon
STRONGHOLD 2011, instalacja artystyczna, Biennale de Lyon
Swimming pool 2007, realizacja site-specific, Migros Museum Zurich
Swimming pool 2007, realizacja site-specific, Migros Museum Zurich
Tężnia 2014, Realizacja w przestrzeni publicznej CSW Warszawa
Tężnia 2014, Realizacja w przestrzeni publicznej Muzeum Narodowe w Krakowie
Traumgutstrasse 2014, instalacja artystyczna, Salon Akademii Warszawa
Traumgutstrasse 2014, instalacja artystyczna, Salon Akademii Warszawa
Traumgutstrasse 2014, instalacja artystyczna, Salon Akademii Warszawa
Robert Kuśmirowski – performer, autor instalacji, obiektów, fotografii, rysunków. Urodzony w 1973 roku w Łodzi.
Robert Kuśmirowski w latach 1998-2003 studiował na Wydziale Artystycznym Instytutu Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie uzyskał dyplom w pracowni Rzeźby Monumentalnej prof. Sławomira Andrzeja Mieleszki. W roku akademickim 2002-2003 przebywał na stypendium w Pracowni Metalu i Modelowania na Uniwersytecie Rennes 2 oraz Beaux-Arts Rennes. Związany z Fundacją Galerii Foksal w Warszawie, Johnen Galerie w Berlinie, Guido Costa Projects w Turynie. Laureat Paszportów „Polityki” i Dorocznej Nagrody MKiDN w dziedzinie Sztuk Wizualnych za 2011r oraz wielu innych nagród. Mieszka i pracuje w Lublinie. Od 2007 roku zatrudniony na macierzystej uczelni Instytutu Sztuki Pięknych WA UMCS w Lublinie, Zakład Intermiediów oraz Sammer Academy in Salzburg (2013-2014).
Większość jego prac oparta jest na rekonstrukcji i kopiowaniu starych przedmiotów, dokumentów, fotografii, a raczej tworzeniu ich łudząco podobnych imitacji. Zazwyczaj nie mają one swego określonego pierwowzoru, a jedynie przywołują kulturę materialną pewnej epoki. Zawsze jednak cechuje je obsesyjna dokładność i skrupulatność. W większych instalacjach ujawnia się też kolekcjonerskie zamiłowanie artysty – nagromadzone przedmioty tworzą wówczas trudne do ogarnięcia zbiory, określone przez Joannę Mytkowską jako „barok nadmiaru i entropia detali”. W ten sposób Kuśmirowski odwołuje się do pamięci, historii i nostalgii, jaka towarzyszy kulturze wizualnej z odległej i nieco bliższej przeszłości powoli znikającej pod kolejnymi warstwami. Dzięki temu w jego pracach ujawnia się też wątek wanitatywny – odtwarzanie minionej kultury materialnej staje się sposobem podejmowania tematu krótkotrwałości, przemijalności i śmierci. Podobny charakter mają też jego akcje i działania performerskie, czasami uzupełniane komponowaną przez niego muzyką.