CSK

Przejdź do menu Przejdź do treści

Znamy finalistów konkursu „Złota Kieszeń”

Za nami I etap Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” 2022. Do finału konkursu Kapituła wyłoniła osiem spektakli finałowych o szczególnych walorach scenograficznych i kostiumograficznych, które swoją premierę miały w sezonie artystycznym 2020/2021. W kolejnym etapie o nagrody „Złota Kieszeń” powalczą następujące spektakle:

„Alicja”, reż. Martyna Majewska, Teatr Muzyczny Capitol, scenografia: Anna Haudek, kostiumy: Krystian Szymczak

„Faust”, reż. Radosław Stępień, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, scenografia: Paweł Paciorek, kostiumy: Aleksandra Harasimowicz

„Kaligula”, reż. Robert Czechowski, Teatr Polski we Wrocławiu, scenografia: Wojciech Stefaniak, kostiumy: Adam Królikowski

„Pokora”, reż. Robert Talarczyk, Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, scenografia i reżyseria świateł: Katarzyna Borkowska, kostiumy: Konrad Parol

„Robot”, reż. Marek Chodaczyński, Unia Teatr Niemożliwy w Warszawie, scenografia, projekty i wykonanie lalek: David Zuazola

„Sonata jesienna”, reż. Grzegorz Wiśniewski, Teatr Narodowy, scenografia, kostiumy i światło: Mirek Kaczmarek

„Tysiąc nocy i jedna. Szecherezada 1979”, reż. Magda Fertacz, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, Scenografia, kostiumy, światła: Katarzyna Borkowska

„Zły”, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Polski Bielsko-Biała, scenografia: Marcina Chlanda, kostiumy: Grupa Mixer

Kapituła wybierała Finalistów spośród 34 spektakli (dziewięciu samodzielnie zgłoszonych przez jej członków oraz dwudziestu pięciu zgłoszeń przesłanych przez teatry z całej Polski).

W skład Kapituły weszli:

Jacek Cieślak – Kierownik Działu Kultury „Rzeczpospolita”

Agnieszka Koecher-Hensel – historyk teatru i teatrolog

Jolanta Kowalska – krytyk teatralny, historyk teatru

prof. Zbigniew Majchrowski – teatrolog, ekspert Komitetu Nauk o Sztuce PAN

Sławomir Szondelmajer – wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie

 

ZADANIA DOFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA